E-mailmarketing
E-mail is onmisbaar in je communicatiestrategie. Stuur gerichte berichten naar je doelgroep, personaliseer aanbiedingen en creëer geautomatiseerde contactmomenten. Met e-mailmarketing zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt. Maximaliseer je efficiëntie en meetbaarheid in sales, marketing en service met e-mail en andere één-op-één-kanalen. Bereik automatisch de juiste klant met de juiste boodschap op het juiste moment.
Een krachtige tool voor persoonlijk contact
Tegenwoordig is e-mail het kanaal waarmee organisaties op een persoonlijke manier contact kunnen leggen en onderhouden met hun doelgroep. Het is kosteneffectief en omvat niet alleen nieuwsbrieven, maar ook geautomatiseerde en gepersonaliseerde campagnes. Friday® is gespecialiseerd in e-mailmarketing en -automatisering.
Onze specialisten hebben uitgebreide ervaring in verschillende E-mail Service Providers zoals Deployteq, Pardot, Mailchimp en Copernica. Ontdek samen met Friday® de kansen in je customer journey voor nog meer resultaat.
De voordelen van e-mailmarketing voor jouw organisatie:
- Je kunt je ontvangers persoonlijk aanspreken met gepersonaliseerde e-mails.
- De kosten voor e-mailmarketing zijn relatief laag.
- E-mail levert een hoge Return On Investment (ROI) op.
- E-mail blijft de komende jaren populair bij gebruikers.
- De resultaten van e-mailmarketing zijn goed meetbaar.
- E-mailmarketing kan worden ingezet in de gehele customer journey.
- Je kunt eenvoudig doelgroepen en segmenten creëren.
- Je verzamelt waardevolle data om je database te verrijken.
- Je kunt e-mails geschikt maken voor elk type apparaat en e-mailclient.
- Je kunt volledig geautomatiseerde contactmomenten en workflows opzetten.
- Bereik je gewenste doel met e-mail.
Tot wel 55% meer rendement halen uit e-mailmarketing?
Dan is de implementatie van professionele software een belangrijke stap. Het juiste bericht op het juiste moment aan je doelgroep tonen lijkt misschien een uitdaging, maar met de juiste aanpak is het dichterbij dan je denkt! Met marketing automatisering ontvangt je doelgroep automatisch persoonlijke berichten tijdens hun aankoopproces. Denk aan e-mails, social media of apps.
Welke soort e-mails kun je versturen?
Binnen e-mailmarketing kun je verschillende soorten e-mails versturen, die we kunnen indelen in vier categorieën:
- (Gepersonaliseerde) Nieuwsbrieven
Wil je jouw doelgroep aanzetten tot actie of relevante informatie bieden? Dat kan met onze nieuwsbrieven. We passen de inhoud aan met dynamische content.
- Automatische E-mailcampagnes
Laat je e-mails automatisch verzenden op basis van triggers en afgestemd op de fase van de ontvanger. Denk aan verlaten winkelwagencampagnes, verjaardags- en welkomstcampagnes.
- Transactionele E-mails
Houd je klanten op de hoogte van belangrijke gebeurtenissen, zoals aanmeldingen of aankopen. Denk aan bevestigingen van aankopen of aanmeldingen voor evenementen.
- Service Mails
Blijf in contact met je klanten door belangrijke informatie te delen, zoals wijzigingen in voorwaarden of organisatorische mededelingen. Onze service mails zijn puur informatief, zonder commerciële inhoud.
Stuur automatisch relevante e-mails
Met e-mailmarketing automatisering kun je e-mails automatisch versturen, gebaseerd op scenario's of triggers, op specifieke data of gebeurtenissen. Hierdoor zijn je e-mails persoonlijk en relevant, wat de kans op conversie vergroot. Een paar voorbeelden zijn:
- Welkomstcampagnes;
- Verlaten winkelwagen campagnes;
- Reviewcampagnes;
- Verjaardagcampagnes;
- Upsell- of cross- sellcampagnes;
- Loyaliteitscampagnes;
- Inactiviteit- of ‘wij missen je’-campagnes;
- Lead scoringcampagnes;
- Jubileumcampagnes.
Lever de juiste informatie op het juiste moment
Als organisatie is het essentieel om 1-op-1 communicatie te realiseren met gepersonaliseerde campagnes en segmentatie. Dit vraagt om de slimme integratie van databronnen en het verrijken van gegevens over je doelgroep, inclusief hun gedrag, interesses, aankoophistorie en andere relevante informatie.
Met deze waardevolle data kun je geheel geautomatiseerde en gepersonaliseerde online campagnes opzetten via diverse kanalen, zoals e-mail, Google Ads, social media en website content. Marketing Automation biedt de mogelijkheid om de customer journey van jouw organisatie te optimaliseren.
Trotse partner van Deployteq
Deployteq is een toonaangevend e-mailmarketing- en marketing automation platform dat jouw e-mailmarketing naar nieuwe hoogten tilt.
Als marktleider in Nederland biedt Deployteq de mogelijkheid om gepersonaliseerde campagnes op te zetten, complexe automatische campagneflows te creëren en realtime resultaten te monitoren. Niet alleen kun je e-mail kanalen benutten, maar ook retargeting via Facebook, Mobile App, SMS en print.
Ons team bij Friday® staat klaar om je optimaal te ondersteunen. Met meerdere specialisten gecertificeerd in Deployteq, denken we graag met je mee om jouw marketingdoelen te bereiken!
Officiële partner van Copernica
Copernica, dé specialist in e-mailmarketing, biedt uitgebreide mogelijkheden voor het opstellen, versturen en automatiseren van nieuwsbrieven en campagnes. Copernica onderscheidt zich met geavanceerde doelgroepsegmentatie, integraties met e-commerce systemen en betrouwbare e-mailaflevering. Je kunt met Copernica zowel geavanceerde HTML-templates bouwen als gebruikmaken van een eenvoudige drag-and-drop editor.
Laat jouw e-mailmarketing groeien
Friday® staat klaar om je te helpen bij het realiseren van jouw doelstellingen. Ontwikkel een effectieve e-mailstrategie, implementeer een E-mail Service Provider, ontwerp responsieve e-mailtemplates en zet automatische e-mail- en marketing automation-campagnes op. Met uitgebreide ervaring met verschillende E-mail Service Providers zoals Deployteq, Pardot, Mailchimp en Copernica, bieden onze specialisten continue ondersteuning om jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen.
Marketing insights
Friends of Search 2024
5 minuten leestijd
Search Generative Experience: "De grootste verandering in de zoekmachine in 25 jaar."
15 minuten leestijd
De uitrol van Google Vehicle Ads
6 minuten leestijd
Nieuwe campagnetype in Google Ads: Demand Gen
4 minuten leestijd
Battle of the Agencies 2023
5 minuten leestijd
Friday wint Highest Riser Award van Deployteq
2 minuten leestijd