Marketing automation
Veel organisaties worstelen met versnipperde tools en data, wat leidt tot inconsistente communicatie en gemiste kansen. Met Marketing Automation integreer en automatiseer je al je processen en kanalen, zodat je efficiënt en gericht kunt communiceren met jouw doelgroep, op elk moment in hun journey.
Wat is Marketing Automation?
Marketing automation is de sleutel voor organisaties die willen overstappen naar 'digital driven marketing'. Het stelt je in staat om marketingtools en klantdata te integreren en op basis daarvan gerichte campagnes te voeren. Door marketingprocessen en communicatielijnen te automatiseren, kun je efficiënter en effectiever inspelen op de behoeften van je doelgroep. Denk aan het beheren van e-mailcampagnes, lead nurturing, doelgroepsegmentatie, gedragsanalyse en zelfs het voorspellen van toekomstig koopgedrag.
Met marketing automation kun je een 360-graden klantprofiel opbouwen door data van verschillende kanalen te koppelen. Dit profiel maakt het mogelijk om je marketinguitingen nog relevanter en persoonlijker te maken, waardoor je bijvoorbeeld kunt bepalen of een klant beter geholpen is met een productreview of juist met een speciale aanbieding.
De voordelen van marketing automation
Grotere efficiëntie en ROI
Door marketingprocessen te automatiseren, verhoog je niet alleen de efficiëntie van je marketinglandschap, maar ook je ROI. Slimme workflows zorgen ervoor dat je op het juiste moment de juiste boodschap verstuurt, wat leidt tot meer conversies en een betere benutting van je marketingbudget.
Integratie van e-mail en andere kanalen
E-mail speelt een cruciale rol in marketing automation. Gevoed met gebruikersdata kun je e-mails personaliseren en content dynamisch presenteren. Hierdoor wordt e-mailmarketing echt effectief en rendabel. Maar het gaat verder dan alleen e-mail; met marketing automation kun je ook andere één-op-één kanalen aansturen, zoals social media en betaalde advertenties, om een omnichannel-campagne te creëren die je klanten in beweging brengt.
Verbeterde lead nurturing en conversie
Marketing automation stelt je in staat om leads automatisch door de klantreis te begeleiden, van leadgeneratie tot conversie. Of het nu gaat om het opvolgen van een verlaten winkelwagen, het sturen van een follow-up e-mail na een transactie, of het aanzetten tot herhaalaankopen, marketing automation helpt je om relevante één-op-één communicatie op het juiste moment in te zetten.
Consistente, gepersonaliseerde communicatie
Met marketing automation kun je ervoor zorgen dat de communicatie met je doelgroep consistent en gepersonaliseerd is over alle kanalen heen. Dit zorgt voor een duidelijke merkbeleving en verhoogt de klanttevredenheid. Door klantdata te gebruiken, kun je gepersonaliseerde en relevante content leveren die inspeelt op de specifieke behoeften en voorkeuren van elke klant.
Waarom Friday?
Bij Friday werken we met de meest geavanceerde marketing automation software, zoals Deployteq, voorheen bekend als CanopyDeploy of Clang. Deze tools stellen je in staat om eenvoudig te segmenteren, personaliseren en automatiseren, zodat je je customer journey optimaal kunt inrichten. Samen met jou onderzoeken we de kansen in je klantreis en richten we de meest waardevolle workflows in, gekoppeld aan je data-harvesting voor maximaal resultaat.
Met marketing automation integreer je al je marketingkanalen, voed je ze met data, en bereik je je doelgroepen via diverse kanalen met gepersonaliseerde content. Dit leidt tot een hogere ROI, meer omzet en een verbeterde klantbeleving binnen 6 tot 12 maanden. Samen maken we jouw marketing effectiever, efficiënter en relevanter.
Marketing Audit
Onze Marketing Audit is een uitgebreide evaluatie van je huidige marketingstrategie, -campagnes en -kanalen. We duiken in hoe je merk is gepositioneerd, hoe je doelgroep wordt bereikt en welke resultaten je behaalt. Het doel? Samen ontdekken waar je met marketing nog meer impact kan maken en waar je kansen kunt benutten om je merk een koppositie in de markt te geven.
Marketing insights
Friends of Search 2024
5 minuten leestijd
Search Generative Experience: "De grootste verandering in de zoekmachine in 25 jaar."
15 minuten leestijd
De uitrol van Google Vehicle Ads
6 minuten leestijd
Nieuwe campagnetype in Google Ads: Demand Gen
4 minuten leestijd
Battle of the Agencies 2023
5 minuten leestijd
Friday wint Highest Riser Award van Deployteq
2 minuten leestijd