Content Marketing

Content marketing is de kern van marketing. Het is de boodschap, de look & feel en de identiteit. Het is het merk. Want overal waar je aanwezig bent, heb je inhoud nodig. Content is die inhoud. Het is wat je voorschotelt aan je doelgroep. Van social media posts tot podcasts. En van grootschalige campagnes tot korte intro teksten als deze. Content marketing is te definiëren als: alle inhoud die je creëert en via een medium beschikbaar stelt. Maar, hoe pak je dat aan? Hoe zorg je ervoor dat content je helpt bij het bereiken van de doelstellingen? 

BarbaraTrienenPhoto_024A9237Friday_juli_0055

Content marketing strategie

Omdat het begrip content marketing zo breed is, verlies je makkelijk de focus. Naast alle beschikbare contentvormen, zoals een blog, podcast, video of een Insta-post, poppen nieuwe contentvormen en platformen als paddenstoelen uit de grond. Het snel veranderende en innovatieve digitale landschap helpt je daar dus niet bij. De oplossing? Een content marketing strategie. 

In deze strategie leggen we het fundament voor al je content. We combineren je merkidentiteit met de behoeften van je doelgroep. Heb je de merkidentiteit van jouw bedrijf niet helder voor ogen? Start dan eerst met een Brand Sprint. Daarnaast moeten de wensen en behoeften van je doelgroep inzichtelijk zijn. Dat doen we onder andere met een zoekwoordonderzoek, trendonderzoek en de data in je web analytics.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-8585_sfeerfotografie_mei2024

Plan van aanpak

Dit plan dient als ons gezamenlijke kompas naar online rendement. Wanneer we de kernwaarden van je merk combineren met de behoeften van je doelgroep, creëren we een 'sweet spot': een stevig fundament. De contentmarketingstrategie omvat:

  1. Gestelde doelstelling(en).
     
  2. Wensen en behoeften van de doelgroep.
     
  3. Thematische invulling van de sweet spot.
     
  4. Content distributieplan.
     
  5. Content planning.

Marketing Audit

Onze Marketing Audit is een uitgebreide evaluatie van je huidige marketingstrategie, -campagnes en -kanalen. We duiken in hoe je merk is gepositioneerd, hoe je doelgroep wordt bereikt en welke resultaten je behaalt. Het doel? Samen ontdekken waar je met marketing nog meer impact kan maken en waar je kansen kunt benutten om je merk een koppositie in de markt te geven.

Marketing insights

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

We helpen je graag verder