Campagne & merkactivatie
Een sterke campagne of merkactivatie kan de zichtbaarheid en herkenning van je merk aanzienlijk verhogen. Met een campagne plaatsen we de propositie van je merk, product of dienst in een perspectief waar je doelgroep zich in herkent: een alledaags perspectief. Het geeft extra lading aan de boodschap. En dat is nodig, want in het online landschap is ‘scroll-stoppende content’ de nieuwe realiteit. Shockeren, amuseren, emotioneren, inspireren of personaliseren: allerlei manieren om een extra lading te geven aan je verhaal. Dat vormt de basis voor een concept dat raakt.
Van strategie tot uitvoering
Onze aanpak begint met een diepgaand begrip van je merk en je doelstellingen. We analyseren je markt, concurrenten en doelgroep om een effectieve campagne strategie te ontwikkelen. Deze strategie vormt de blauwdruk voor al onze creatieve inspanningen en zorgt ervoor dat elke campagne in lijn is met je merkidentiteit en doelstellingen.
Met rendement als stip op de horizon ontwikkelen we samen het campagneconcept. Het concept brengt de kernboodschap en de waardepropositie van je merk op een creatieve en samenhangende manier naar voren. Oftewel: een haakje wat zorgt voor kippenvel.
Vanuit het concept ontwikkelen we een campagneplan. Het campagneplan geeft strategisch invulling aan het concept. Middels gedefinieerde doelstellingen, doelgroepen, kanalen en de propositie werken we naar het centrale doel.
Een campagne is pas echt succesvol als het je doelgroep activeert en betrokken houdt. Wij richten ons op het creëren van merkactivaties die je doelgroep op een interactieve en betekenisvolle manier betrekken.
Campagnes
Hart x Hoofd
Het succes van een campagne hangt uiteindelijk natuurlijk af van de resultaten die het oplevert. Op basis van de data optimaliseren we de campagnes continu om ervoor te zorgen dat ze de gewenste resultaten behalen. Door voortdurend te meten en te verbeteren, kunnen we de effectiviteit van je marketinginspanningen maximaliseren. Zo staan we nooit voor verrassingen en onderbouwen we creativiteit continu met data-inzichten.
Bij Friday combineren we creativiteit met strategisch inzicht om campagnes te creëren die niet alleen opvallen, maar ook resultaten opleveren. Ons team van ervaren creatieven, data-analisten en advertising specialisten werkt nauw samen om ervoor te zorgen dat elke campagne een succes wordt. We geloven in een geïntegreerde benadering waarbij elke stap, van conceptontwikkeling tot uitvoering en analyse, zorgvuldig wordt gepland en uitgevoerd.
Krachtige marketing impulsen
Campagnematig werken geeft korte maar krachtige impulsen. Een campagne versnelt het resultaat en zorgt ervoor dat je doelstelling sneller wordt bereikt. Daarnaast geeft het je hele team focus. Dankzij een uitgekiende campagneplanning, werken we richting de gestelde doelstelling. En dat doen we samen. Want met het partnership voorop, creëren we een vliegwiel wat niet meer te stoppen is.
Brand & design insights
Battle of the Agencies 2023
5 minuten leestijd